Hasteko, hezkuntza integrazioari buruz hitz egitea ezinbestekoa iruditzen zait. Argi eta garbi dago ume guztiek ez dutela garapen kognitibo berdina, ume bakoitza mundu bat delako, beraz, hezkuntza-sistematik kanpo geratzen diren ikasle hauek, laguntza berezi bat merezi eta hartu beharko dutela iruditzen zait. Integrazioaren garrantzia gutxiesten baldin badugu, ikasle hauek helduak bilakatzean, haien garrantzia eta bere burua munduan lekuz kanpo ikusiko lukete, gauzaeza sentiaraziz.
Heziketa Behar Bereziak ikasleek behar dituzten laguntza edo euskarria eskaintzea du helburu moduan. Esan beharra dago, beharrak ez direla beti edukiak ondo barneratzen edo zailtasunak soilik, badaude ikasle batzuk erabateko aurrerapen kognitiboa dutenak, eta hauek, baita ere, behar bereziak dituzte.
Beraz, bi behar berezi nagusi ikusten ditugu: Aurrerapen kognitiboa dituztenek eta Atzerapen kognitiboa dituztenek.
Soluzioak
Aurrerapen kognitiboa
dituztenek:
|
Atzerapen kognitiboa
dituztenek:
|
-
Kurtso bat aurreratu
|
-
Egokitzapen kurrikularra
|
-
Egokitzapen kurrikularra (irakasgaien edukiak
ikaslearen ezaugarriei moldatu)
|
|
Heziketa Behar Berezien kausak:
- Fisikoak - Psikikoak
- Beste egokiezintasun kausak (kultura, hizkuntza...)
- Egoera soziofamiliarra
Ikasleengan ager daiteken kategoriak:
1-Pertsonak eta inguru fisikoa hautematea eta elkarreragina
|
2-Garapen emozional eta sozioafektiboa
|
3-Hizkuntzaren eta komunikazioaren eskuratzea eta garapena
|
4-Ohituren lorpena
|
5-Lenguaia
|
6-Matematikak
|
7-Atzerritar hizkuntzarekin zailtasunak
|
8-Adierazpen artistikoa eta gorputz-hezkuntza
|
9-Garapen pertsonala eta soziala
|
10-Garapen intelektuala
|
11-Berdinekiko elkarreragina
|
12-Ikasketa eta Irakaskuntza-prozesuaren baldintzak
|
No hay comentarios :
Publicar un comentario